Vanliga frågor


Allmänt

Jag letar efter en specifik sko-modell eller annan produkt, hur gör jag för att få reda på om ni har den?
Alla varor som finns i butiken på Regeringsgatan 26 i Stockholm finns i webbutiken. Aktuella storlekar som finns i lager kan Ni enkelt se genom att använda rullistan på respektive produkts sida. Finns storleken inte i listan, då är den alltså slut. Hittar Ni inte produkten alls, då är den antingen helt slut eller så har vi den inte i sortimentet. Är du osäker kan Ni alltid ringa oss på 08 - 22 25 50.

Jag vill söka jobb hos Er, hur går jag tillväga?
Vi söker ständigt personal som är passionerade löpare, inte nödvändigtvis på elitnivå. Bara man har passionen! Skicka ert CV till mikael@runnersstore.se om ni är intresserade. Skriv även i vilken butik ni önskar att jobba.

Byten, återköp och reklamationer

Jag har köpt en vara i en Runners’ Store-butik i Sverige men nu är den sönder! Hur går jag tillväga?
Kontakta butiken där Ni köpt varan. För kontaktuppgifter, se här.

Jag har köpt en vara i er webbutik men nu är den sönder! Hur går jag tillväga?
Först och främst så rekommenderar vi att Ni ringer oss för bästa service på 08 - 22 25 50, alternativt via mail på kundservice@runnersstore.se. Vidare så är det viktigt att Ni har följesedel eller kvitto kvar.

Jag har handlat på nätet och ångrar mig, hur gör jag vid retur?
Vi följer konsumentverkets rekommendationer och självklart distansköpslagen som innebär att Ni har full ångerrätt inom 30 dagar från att ni hämtat ut varan. Förutsatt att varan är i nyskick, obruten förpackning samt bifogar kopia på följesedel eller kvitto samt ett meddelande om vad ni har för ärende (till ex. ”Vill byta till större storlek” eller ”Vill göra en retur, varan passade inte”). Ni ansvarar dessutom att paketeringen är fullgod för att levereras utan skador till oss. Varan och förpackningen ska alltså vara fri från skador när den anländer till oss. Vi krediterar din retur först när vi har varan hos oss. Frakt återbetalas inte.

Din order

Jag beställde varor för några dagar sen, men jag har inte fått någon leverans.
Först så bör Ni titta i er E-post bland Er vanliga inkorg och skräpposten då vissa E-aviseringar skickas till den mail ni angett. Hittar Ni ändå ingen avisering rekommenderar vi Er att kontakta oss. Antingen via telefon 08 - 22 25 50 eller via mail kundservice@runnersstore.se.

Ortopedteknik

Hur lång tid tar en undersökning?
Räkna med att en undersökning tar cirka en halvtimme. Varje fot scannas av i en scanner som ger en tredimensionell bild. Bilden skickas sedan till Ortolabs tillverkningsenhet.

Hur lång är leveranstiden?
Normalt tar det cirka 14 dagar från utprovningen till dess att inläggen är klara.

Hur vet man om man behöver fotbäddar?
Om man har eller har haft problem med fötter, knän eller rygg kan fotbäddar ibland vara ett sätt att komma till rätta med problemen. En undersökning av ortopedskotekniker kan ge svar på vilken typ av hjälp som behövs.

Är verkligen fotbäddar något för nybörjare och motionärer?
Ju äldre och sämre tränad man är, desto större är risken för skador. Därför är bra och funktionell utrustning speciellt viktig för den här gruppen.

Måste man ha remiss för att få fotbädd?
Nej. Men du betalar själv undersökning och fotbäddar.

Kan man använda fotbäddar I vanliga skor?
Fotbäddar kan användas I de flesta typer av skor. Många som har arbeten där man går och står mycket använder våra sulor.

Måste man köpa joggingskor för att få fotbäddar?
Nej, fotbäddarna är till för alla sorters skor.

Hur länge håller ett par fotbäddar?
Ortolab fotbädden har flera års livslängd och kan med fördel flyttas mellan olika typer av skor.

Vad är skillnaden mellan fotbäddar och iläggssulor?
Fotbäddar är alltid personligt utformade och är ortopediskt utformade för att ge en speciell funktion.

Runners World prenumeranter

Jag prenumererar på Runners World, hur får jag tillgång till rabatten?
För att få tillgång till rabatten måste Ni först vara registrerad medlem/prenumerant och inloggad på Runners Worlds hemsida (www.runnersworld.se). När Ni är registrerad prenumerant så klickar Ni på Min Sida och följer länken till Runners’ Store så slussas Ni in på en sida med rabatterade priser hos oss.

Tekniska frågor

Jag har upptäckt ett fel i webbutiken, vad ska jag göra?
För att hjälpa oss att bli så bra som möjligt så vill vi gärna veta om något går fel när du besöker oss. För att rapportera "buggar" och fel på sidan, kontakta teknik@runnersstore.se.