Returer och reklamationer


Bytes- och returrätt

Runners' Store följer konsumentverkets rekommendationer och uppfyller distansköpslagen. Full ångerrätt gäller inom 30 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan returneras i nyskick och i obruten förpackning. Det är viktigt att du bifogar en kopia på kvitto eller följesedel eller ett brev med ditt namn, din adress och ditt ordernummer så att vi vet vad returen gäller. På levereranssedeln som bifogas leverans finns returadress och instruktioner för returnering.

Varan/varorna måste returneras i ett emballage och kan inte bara vara ihoptejpade. Returadress eller frimärke ska inte sättas direkt på skokartong eller dylikt. Vi förbehåller oss rätten att debitera en avgift om varan eller emballaget inte returneras i samma skick som vid leveransen.

Om du har beställt flera varor, drar vi av beloppet på det du returnerat och krediterar ditt kontokort eller ditt bankkonto. Du kommer inte att få några kontanter tillbaka vid återbetalning, utan återbetalning sker genom att vi krediterar ditt kontokort, din faktura eller ditt bankkonto beroende på hur betalning har skett. Kreditering sker först när vi mottagit returen.

Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader, totalt 110 kr. Vid tungt gods tillkommer även kostnaden enligt frakttabell.

Returadress

Har du inte returfraktsedel, använd någon av adresserna nedan.
 
Runners' Store
Box 855
101 37 Stockholm

Returadressen finns även angiven på faktura/följesedel.

Obs! Returnerar du ett paket med något annat företag än Posten så skickas det till följande adress: Runners' Store, Regeringsgatan 26, 11153 Stockholm

Reklamation

Vid reklamation av elektronik, e.g. GPS-klockor, ber vi dig alltid att i första hand kontakta leverantörens kundtjänst. I många fall kan de hjälpa dig direkt över telefon eller via mail. Om det trots allt skulle behövas att varan skickas in på service ber vi dig kontakta vår kundservice på: kundservice@runnersstore.se eller på telefon 08-22 25 50 så hjälper vi dig gärna.

Vid reklamation av skor eller textil ber vi dig att i första hand besöka någon av våra butiker. Annars ber vi dig också här kontakta vår kundservice på: kundservice@runnersstore.se eller på telefon 08-22 25 50.